Usługa SIP Trunk to sposób na wykorzystanie technologii VoIP do podłączenia centrali telefonicznej firmy do publicznej sieci. Dzięki temu może ona wykonywać połączenia telefoniczne przez Internet, korzystając z tańszych połączeń i bardziej funkcjonalnych rozwiązań w sferze kontaktów z klientami, równocześnie zachowując pełen dostęp do zalet tradycyjnej sieci. Co warto wiedzieć o tej usłudze?
SIP Trunk w technologii VoIP – co to jest?
Technologia VoIP, czyli Voice over Internet Protocol, to rozwiązanie umożliwiające wykonywanie połączeń głosowych z wykorzystaniem sieci internetowej zamiast telefonicznej. Dzięki usłudze SIP Trunk, lokalna centrala IP klienta może zostać podłączona do platformy sieci VoIP. Skorzystanie z tej opcji jest bardzo proste i nie wymaga zakupienia specjalistycznego sprzętu czy skomplikowanego montażu sieci – wystarczy, że firma posiada dowolne łącze internetowe. Niskie wymagania sprawiają, że telefonia VoIP jest tania i o wiele bardziej opłacalna, niż standardowe rozwiązania – a przy tym zapewnia także więcej dodatkowych opcji, wpływających na funkcjonalność sieci.
SIP, czyli Session Initiation Protocol, jest niezbędny, by móc skorzystać z technologii VoIP i wykonywać połączenia głosowe przez Internet. Operator VoIP udostępnia klientowi odpowiednie konto dla usługi SIP Trunk, na którym można prowadzić nawet kilkadziesiąt rozmów równocześnie – dzięki temu jest to idealne rozwiązanie dla biznesu, pozwalające przedsiębiorstwu na kompleksową telefoniczną obsługę klienta.
Na co pozwala usługa SIP Trunk?
Decydując się na usługę SIP Trunk, przedsiębiorstwo zyskuje wiele korzyści, wywodzących się z możliwości podłączenia do publicznej sieci telefonicznej. Dzięki tej usłudze możliwe jest:
- zarezerwowanie wybranego zakresu numerów telefonów w publicznej sieci w Polsce,
- zarezerwowanie numerów zagranicznych,
- dobranie maksymalnej ilości równoczesnych połączeń telefonicznych do swoich potrzeb,
- odbieranie i realizacja rozmów do publicznej sieci telefonicznej,
- realizacja połączeń alarmowych,
- nagrywanie rozmów telefonicznych,
- dopasowanie numeru, z którego dzwoni system, do lokalizacji klienta (przykładowo, osobie z Warszawy pojawi się numer z warszawskim numerem kierunkowym).
Jakie są największe korzyści dla firm, korzystających z usługi SIP Trunk?
Wykorzystanie w swojej firmie telefonii VoIP dzięki usłudze SIP Trunk niesie ze sobą wiele korzyści, dzięki którym jest to rozwiązanie znacznie przewyższające tradycyjne sieci telefoniczne. Do najważniejszych z nich należą:
- Znaczna redukcja kosztów – aby móc wykonywać połączenia głosowe dzięki VoIP, niepotrzebna jest instalacja linii telefonicznych, firma oszczędza więc na podłączeniu do sieci oraz utrzymaniu linii. Dodatkowo rozmowy są o wiele tańsze, niż przy tradycyjnych rozwiązaniach – dotyczy to zarówno połączeń krajowych, jak i międzymiastowych. Co więcej, rozmowy w obrębie jednej sieci są darmowe.
- Niskie wymagania – aby podłączyć swoją firmę do telefonii VoIP za pomocą SIP Trunk, nie trzeba spełniać wielu wymagań ani posiadać drogiego sprzętu – wystarczy połączenie z Internetem.
- Indywidualna wycena kosztów – połączenia głosowe przez Internet mogą być naprawdę tanie. Koszty redukują dodatkowo hurtowe stawki za rozmowy.
- Obsługa różnego typu numerów – również stacjonarnych i zagranicznych.
- Elastyczne sposoby płatności – można zdecydować się na płatności w systemie PrePaid, czyli przed zamówieniem usługi, oraz PostPaid, czyli w formie umowy abonamentowej.
SIP Trunk – zapewnij swojej firmie nowoczesną telefonię VoIP
VoIP należy do najmłodszych, a przy tym najbardziej rozwiniętych i opłacalnych telefonii dla firm. Dzięki wykorzystaniu Internetu, zapewnia bardzo niskie ceny połączeń oraz dodatkowe możliwości, które znacząco wpływają na jakość obsługi klienta. Dzięki usłudze SIP Trunk, możliwe jest połączenie sieci klienta z ogólnodostępną siecią telefoniczną, co umożliwia wykorzystywanie stacjonarnych oraz zagranicznych numerów telefonów, a także dopasowywanie numerów wychodzących do lokalizacji, w jakiej znajduje się klient.