Dlaczego klienci nie decydują się na pozycjonowanie strony internetowej? Prezentujemy kilka przykładów

3 min czytania
Dlaczego klienci nie decydują się na pozycjonowanie strony internetowej? Prezentujemy kilka przykładów

Trudno w to uwierzyć, ale jest wiele przedsiębiorców, którzy posiadając stronę internetową nie chce jej pozycjonować. Najczęściej niechęć do pozycjonowania bierze się z niewiedzy oraz z oszczędności. Dla wielu pozycjonowanie jest wydawaniem pieniędzy bez sensu”. Czy na pewno pozycjonowanie to wydawanie pieniędzy bez sensu i czego boją się, albo nie rozumieją klienci? O tym słów kilka poniżej.

Pozycjonowanie stron zbyt długo trwa. Nie mogę czekać.

Taki argument pojawia się bardzo często, kiedy osoba rozważa ofertę pozycjonowanie stron internetowych. Specjalista ds. marketingu internetowego pracujący w agencji SEO, czy też freelancer nie mogą oszukiwać lub przedstawiać nieprawdziwych informacji o tym, jak będzie przebiegała usługa i jaki czas ona zajmie. Bardzo trudno określić, kiedy pojawią się pierwsze skutki pozycjonowania strony. Może to być zarówno po kilku tygodniach, jak i po kilkudziesięciu. Wielu osobom wydaje się, że pieniądze wydane w tym czasie są zmarnowane nie jest tak. Katalogowanie stron , reklama adwords czy linkowanie stron są kosztami, które należy ponieść, aby w przyszłości doczekać się owoców. Tak jest z każdą reklamą, ba! z każdą pracą najpierw trzeba zasiać, a później czekać cierpliwie na obfity plon. To, kiedy pojawią się efekty pozycjonowania zależy od wielu czynników: od ilości fraz i ich konkurencyjności, od jakości i stanu strony, od poprawek, które należy wykonać, a także od tego, czy na stronę nie zostały wcześniej nałożone np. kary od Googla. Takie strony pozycjonuje się znacznie trudniej i dłużej.

Pozycjonowanie stron jest kosztowne. Nie stać mnie na taką reklamę.

Ten argument jest jednym z często powtarzanych. Trzeba jednak pamiętać o tym, jak duże korzyści niesie za sobąpozycjonowanie strony www. Czy jakakolwiek inna reklama ma tak daleki zasięg? Czy mając własną firmę w Katowicach lub Lublinie możesz liczyć na to, że dzięki klasycznej reklamie (np. ulotkom) ktoś z Krakowa lub Gdańska dokona zakupu lub skorzysta z twojej usługi? Pozycjonowanie w porównaniu do wielu innych form reklamy jest relatywnie tanim rozwiązaniem. Tanie pozycjonowanie? Cena pozycjonowania zależy podobnie jak efekty od wielu czynników. Dla jednego będzie tanio, dla innego nieco drożej. Warto porównać oferty różnych firm i agencji seo.

Prowadzę biznes w małym mieście. Nie potrzebuję reklamy.

Niestety, biznesy lokalne upadają bardzo często. Wynika to z tego, że na małej przestrzeni jest wielu przedsiębiorców, którzy mogą zajmować się tym samym. Z kolei liczba klientów jest ograniczona wielkością miasta/miasteczka, a czasem wsi. Brak reklamy może spowodować śmierć firmy. Często niestety zdarzają się sytuacje, w których mała, często rodzinna firma od lat funkcjonuje na rynku lokalnym. I nagle pojawia się konkurencja nowa firma, nikomu nieznana, ale to właśnie do niej ustawiają się kolejki, a mała firma rodzinna bankrutuje, pomimo iż ma część wiernych klientów. Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ nowe firmy stawiają na skuteczną reklamę przyciągają klientów promocjami, marketingiem często marketingiem internetowym. Stawiają na działania agencji reklamowych, na optymalizację strony www , na linkowanie lub na mailing. Dziś niemal w każdym domu jest dostęp do Internetu i wiele osób sprawdza interesujące ich usługi właśnie w sieci. Nie bez przyczyny mówi się, że jeśli nie ma Cię w Internecie to nie istniejesz.

Oczywiście to tylko niektóre wątpliwości klientów. Jest ich znacznie więcej. Bardzo wiele emocji wywołuje również zakończenie współpracy z agencją, ponieważ wypracowane przez nią rezultaty będą wygaszane. Oznacza to, że jeżeli strona www pojawiała się wysoko w wyszukiwanych Google, miała wysoki trust rank , to po zakończeniu współpracy najprawdopodobniej pozycja będzie z dnia na dzień coraz niższa. Dopiero wtedy tak naprawdę widać, jak wiele wysiłku w pozycjonowanie wkładała agencja seo każdego dnia.

Autor: Zewnętrzny materiał partnerski

lubliniec360_kf