Dlaczego klienci nie decydują się na pozycjonowanie strony internetowej? Prezentujemy kilka przykładów

Trudno w to uwierzyć, ale jest wiele przedsiębiorców, którzy posiadając stronę internetową nie chce jej pozycjonować. Najczęściej niechęć do pozycjonowania bierze się z niewiedzy oraz z oszczędności. Dla wielu pozycjonowanie jest „wydawaniem pieniędzy bez sensu”. Czy na pewno pozycjonowanie to wydawanie pieniędzy bez sensu i czego boją się, albo nie rozumieją klienci? O tym słów kilka poniżej.

Pozycjonowanie stron zbyt długo trwa. Nie mogę czekać.

Taki argument pojawia się bardzo często, kiedy osoba rozważa ofertę pozycjonowanie stron internetowych. Specjalista ds. marketingu internetowego pracujący w agencji SEO, czy też freelancer nie mogą oszukiwać lub przedstawiać nieprawdziwych informacji o tym, jak będzie przebiegała usługa i jaki czas ona zajmie. Bardzo trudno określić, kiedy pojawią się pierwsze skutki pozycjonowania strony. Może to być zarówno po kilku tygodniach, jak i po kilkudziesięciu. Wielu osobom wydaje się, że pieniądze wydane w tym czasie są zmarnowane – nie jest tak. Katalogowanie stron, reklama adwords czy linkowanie stron są kosztami, które należy ponieść, aby w przyszłości doczekać się owoców. Tak jest z każdą reklamą, ba! z każdą pracą – najpierw trzeba zasiać, a później czekać cierpliwie na obfity plon. To, kiedy pojawią się efekty pozycjonowania zależy od wielu czynników: od ilości fraz i ich konkurencyjności, od jakości i stanu strony, od poprawek, które należy wykonać, a także od tego, czy na stronę nie zostały wcześniej nałożone np. kary od Googla. Takie strony pozycjonuje się znacznie trudniej i dłużej.

Pozycjonowanie stron jest kosztowne. Nie stać mnie na taką reklamę.

Ten argument jest jednym z często powtarzanych. Trzeba jednak pamiętać o tym, jak duże korzyści niesie za sobą pozycjonowanie strony www. Czy jakakolwiek inna reklama ma tak daleki zasięg? Czy mając własną firmę w Katowicach lub Lublinie możesz liczyć na to, że dzięki klasycznej reklamie (np. ulotkom) ktoś z Krakowa lub Gdańska dokona zakupu lub skorzysta z twojej usługi? Pozycjonowanie w porównaniu do wielu innych form reklamy jest relatywnie tanim rozwiązaniem. Tanie pozycjonowanie? Cena pozycjonowania zależy – podobnie jak efekty – od wielu czynników. Dla jednego będzie tanio, dla innego nieco drożej. Warto porównać oferty różnych firm i agencji seo.

Prowadzę biznes w małym mieście. Nie potrzebuję reklamy.

Niestety, biznesy lokalne upadają bardzo często. Wynika to z tego, że na małej przestrzeni jest wielu przedsiębiorców, którzy mogą zajmować się tym samym. Z kolei liczba klientów jest ograniczona wielkością miasta/miasteczka, a czasem wsi. Brak reklamy może spowodować śmierć firmy. Często niestety zdarzają się sytuacje, w których mała, często rodzinna firma od lat funkcjonuje na rynku lokalnym. I nagle pojawia się konkurencja – nowa firma, nikomu nieznana, ale to właśnie do niej ustawiają się kolejki, a mała firma rodzinna bankrutuje, pomimo iż ma część wiernych klientów. Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ nowe firmy stawiają na skuteczną reklamę – przyciągają klientów promocjami, marketingiem – często marketingiem internetowym. Stawiają na działania agencji reklamowych, na optymalizację strony www, na linkowanie lub na mailing. Dziś niemal w każdym domu jest dostęp do Internetu i wiele osób sprawdza interesujące ich usługi właśnie w sieci. Nie bez przyczyny mówi się, że jeśli nie ma Cię w Internecie to nie istniejesz.

Oczywiście to tylko niektóre wątpliwości klientów. Jest ich znacznie więcej. Bardzo wiele emocji wywołuje również zakończenie współpracy z agencją, ponieważ wypracowane przez nią rezultaty będą wygaszane. Oznacza to, że jeżeli strona www pojawiała się wysoko w wyszukiwanych Google, miała wysoki trust rank, to po zakończeniu współpracy najprawdopodobniej pozycja będzie z dnia na dzień coraz niższa. Dopiero wtedy tak naprawdę widać, jak wiele wysiłku w pozycjonowanie wkładała agencja seo – każdego dnia.