Powiat Lubliniec: Komunikat nr 5 w sprawie załatwiania spraw w wydziale Komunikacji, Drogownictwa i Transportu od 27 marca 2020 roku

2 min czytania

Informuje się petentów Wydziału Komunikacji, Drogownictwa i Transportu, że zgodnie z wprowadzonymi obostrzeniami dot. przemieszczania się przez obywateli w przestrzeni publicznej, od dnia 27 marca 2020 roku, WSZYSTKIE sprawy, realizowane przez wydział, załatwiane będą WYŁĄCZNIE w systemie korespondencyjnym, zgodnie z następującymi zasadami:

  1. Odbiór tzw. stałych” dowodów rejestracyjnych (i karty pojazdu, jeśli była wydana) nastąpi na wniosek strony, po doręczeniu organowi pozwolenia czasowego jako załącznika do wniosku. Dokumenty, wraz z decyzją, zostaną stronie wysłane pocztą.
  2. Rejestracja pojazdów:
    1. rejestrowane będą tylko pojazdy sprowadzone z krajów członkowskich UE, fabrycznie nowe niezarejestrowane oraz pojazdy podmiotów prowadzących działalność przewozową zgodnie z posiadaną licencją, w oparciu o następującą procedurę:
      • do siedziby Starostwa Powiatowego w Lublińcu przesyła się wypełniony wniosek i niezbędne, wymagane przepisami prawa załączniki. We wniosku należy BEZWZGLĘDNIE podać numer telefonu kontaktowego oraz dołączyć kopię ważnej polisy OC (także w przypadku pojazdów nowych).
      • po analizie wniosku i załączników urzędnik zwróci się telefonicznie do wnioskodawcy o uiszczenie opłaty oraz przesłanie potwierdzenia przelewu. Nr rachunku bankowego: 14 1020 1664 0000 3502 0188 8452, adres poczty elektronicznej, na który należy wysłać potwierdzenie:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    * pozwolenie czasowe, oryginały dokumentów własności oraz tablice rejestracyjne zostaną wysłane wnioskodawcy na adres korespondencyjny, wskazany we wniosku.
 2. pojazdy używane, zarejestrowane w Polsce  przyjmowane będą tylko zgłoszenia nabycia, w formie zawiadomienia, wraz z kopią dokumentu (lub dokumentów) przenoszącego własność (np. umowa, umowa darowizny, postanowienie sądu, faktura) oraz kopią dowodu rejestracyjnego.  

**WAŻNE: Zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami, istnieje obowiązek zgłoszenia nabycia pojazdu zarejestrowanego uprzednio w Polsce.

** 3. Zgłaszanie zbycia pojazdu (w przypadku np. sprzedaży): zawiadomienie o zbyciu pojazdu wraz z kopią dokumentu (lub dokumentów) przenoszącego własność (np. umowa, umowa darowizny, faktura) należy doręczyć do siedziby organu w trybie korespondencyjnym. 3. Uprawnienia do kierowania pojazdami: wszystkie sprawy załatwiane będą korespondencyjnie, na wniosek strony, lub z urzędu. 4. Sprawy załatwiane za pośrednictwem platformy ePUAP: załatwiane będą wyłącznie sprawy opatrzone ważnym kwalifikowanym podpisem elektronicznym.

TRACI MOC KOMUNIKAT NR 2 dotyczący Wydziału Komunikacji, Drogownictwa i Transportu

Starostwo Powiatowe w Lublińcu,

lubliniec.starostwo.gov.pl/

lubliniec.starostwo.gov.pl/komunikat-nr-5-w-sprawie-zalatwiania-spraw-w-wydziale-komunikacji-drogownictwa-i-transportu-od-27-marca-2020-roku-n2782.html

Autor: krystian