Jak kodowanie opowiedziało o bohaterach - warsztaty w bibliotece

W szkolnej sali i w przestrzeni lokalnej pamięci poznawanie historii przybrało cyfrową formę. W Lublińcu Miejsko-Powiatowa Biblioteka łączy naukę programowania z opowieścią o wartościach, tak że nawet najmłodsi wychodzą z zajęć z nowym spojrzeniem na przeszłość.
- Dzieci uczyły się programować i odkrywać bohaterów w projekcie Zakodowane wartości - Odwaga, Siła, Patriotyzm
- Pokazywać historię inaczej - od „Chłopców z Placu Broni” do algorytmu
- W Lublińcu bibliotekarze łączą technologię z edukacją historyczną
Dzieci uczyły się programować i odkrywać bohaterów w projekcie Zakodowane wartości - Odwaga, Siła, Patriotyzm
W ramach projektu „BOHATEROWIE I BOHATERKI. LUBLINIEC PAMIĘTA 1939” biblioteka zaprosiła uczniów Szkoły Podstawowej nr 4 w Lublińcu im. 74 Górnośląskiego Pułku Piechoty na cykl zajęć zatytułowany „Zakodowane wartości: Odwaga, Siła, Patriotyzm”. Prowadząca Iwona Śleziona-Plawgo pokazała, że programowanie to nie tylko pole do ćwiczeń logicznego myślenia, ale też medium do opowiadania o lojalności, odwadze i poświęceniu. 😊
Pokazywać historię inaczej - od „Chłopców z Placu Broni” do algorytmu
Prowadząca sięgnęła po ponadczasową lekturę Ferenca Molnára, by pokazać młodym uczestnikom, że wartości z książki - przyjaźń i oddanie - można przełożyć na współczesne zadania i projekty koderskie. Dzięki temu patriotyzm został przedstawiony jako konkretne działanie i myślenie - odwaga także w pomysłach i tworzeniu. 💡
W Lublińcu bibliotekarze łączą technologię z edukacją historyczną
Zajęcia odbyły się pod auspicjami Miejsko-Powiatowa Biblioteka Publiczna im. Józefa Lompy w Lublińcu, a projekt został dofinansowany przez Muzeum Historii Polski w Warszawie w programie Patriotyzm Jutra 2025. To przykład lokalnej inicjatywy, która łączy nowoczesne umiejętności z lokalną pamięcią i angażuje młode pokolenie do aktywnego poznawania historii. 📚💻
na podstawie: Biblioteka w Lublińcu.
Autor: krystian

