Call centre z angielskiego określane jest jako centrum telefoniczne, a na polskie tłumaczenie to centrum obsługi telefonicznej, centrum kontaktów z klientami, czy też biuro obsługi klienta. Branża callcenter jest uważana za pełny kompleks elementów sprzętowych, a zarazem programowych, które mają służyć do obsługi masowych kontaktów z klientami za pośrednictwem telefonów – jako główne źródło kontaktu. Wielu z nas call centre praca kojarzy nam się jako praca dla nowo upieczonych studentów lub uczniów, którzy w łatwy sposób mogą sobie zarobić pierwsze pieniądze. Zaczynając swoją własną obecność na rynku pracy, osoby te mają dużo możliwości. Zazwyczaj firmy, które oferują prace w branży call centre nie wymagają żadnego doświadczenia zawodowego, w tym oto kierunku.

Branża call centre

Praca w callcenter

Call centre praca jest powiązana głównie z obsługą klienta w sposób mobilny. Osoby podejmujące prace na takim stanowisku mogą bowiem obsługiwać połączenia przychodzące, jak i wychodzące. Połączenia wychodzące wiążą się przede wszystkim z oferowaniem produktów, przedłużeniem różnego rodzaju umów oraz ich zawarcie. Zdarza się też, że call centre praca związana jest także z przeprowadzeniem ankiet, potwierdzeniem danych marketingowych, a także przyjmowaniem reklamacji oraz zażaleń. W obecnych czasach call centre, to nie tylko kontakt z klientem w sposób telefoniczny. Pracownicy branż callcenter coraz częściej prowadzą również różnego rodzaju chaty i maile. W ten oto sposób coraz częściej mówimy o contact center, niż callcenterCall centre praca jest doskonała dla osób w każdym przedziale wiekowym.

Decydując się na takową pracę warto pamiętać, że początkowi pracownicy korzystają z wielu szkoleń, zdobywając nowe kwalifikacje i doświadczenie. A nawiązując do zarobków, są one dość wysokie. Miesięczna pensja każdego pracownika callcenter zależna jest od dwóch głównych czynników. Pierwszym z nich jest ilość podpisanych umów, a drugim czynnikiem jest znajomość wielu języków obcych. Konsultant może być tylko początkiem przygody w tej branży. Osoby, które cechują się ambitnością i są znacznie chętne do pracy i ciągłego rozwoju swoich umiejętności i podwyższania swoich kwalifikacji, mają możliwość awansu na wyższe stanowisko. Konsultant może awansować na stanowisko team leadera, a w następnych etapach przejść do zupełnie innych, odrębnych działów firmy.

Wady i zalety call center

Praca w firmie call centre uczy cierpliwości, pewności siebie. Musimy pamiętać, że trafić możemy na niemiłych oraz opryskliwych klientów, z którymi mimo wszystko musimy starać się nawiązać rozmowę. Praca konsultanta po pewnym czasie może stać się monotonna i możemy wpaść w rutynę. Może to spowodować mniejszą efektywność naszej pracy. W niektórych firmach, premia jest przyznawana od liczby zdobytych klientów lub podpisanych umów. Takie rozwiązanie może doprowadzić do niezdrowej rywalizacji. Jednym takie rozwiązanie się podoba, natomiast drugim – szybkie tempo pracy i przysłowiowo wyścig szczurów może odbić się na zdrowiu. Ponieważ taka rywalizacja wiąże się zarówno ze stresem oraz spadkiem motywacji. Aby rozpocząć pracę w takowej branży, nie jest wymagane żadne doświadczenie zawodowe, dlatego każda osoba ma szansę na pracę. Większość firm oferuje elastyczny grafik pracy, dlatego zarówno studenci oraz uczniowie mogą pogodzić pracę z nauką i innymi zajęciami. Callcenter wiąże się także z dobrym wynagrodzeniem, ponieważ wiele firm proponują wysokie premie oraz inne dodatki w postaci benefitów. Dużym plusem pracy na tym stanowisku jest awans na kierownicze stanowisko, rekrutacje odbywają się głównie w sposób wewnętrzny, w związku z czym każdy pracownik ma szansę na rozwój zawodowy.