Realizując zalecenia Głównego Inspektora Sanitarnego, w związku z ogłoszeniem stanu zagrożenia epidemicznego, wprowadza się następujące zasady załatwiania spraw:

  1. Sprawy realizowane przez Wydział Komunikacji, Drogownictwa i Transportu
    w zakresie:
    • rejestracji pojazdów;
    • zgłoszeń zbycia i nabycia pojazdów;
    • praw jazdy;
    realizowane będą od dnia 16 marca 2020 roku korespondencyjnie i za pośrednictwem poczty elektronicznej (tam gdzie jest to dopuszczalne).
  1. Możliwe będzie składanie wniosków w siedzibie organu, w wyznaczonym miejscu (Parter budynku Starostwa Powiatowego, ul. Paderewskiego 7, 42-700 Lubliniec). Dokumenty należy składać w zamkniętych kopertach. Niemożliwe będzie jednak otrzymanie pokwitowania złożenia dokumentów.

  2. We wniosku w sprawie rejestracji pojazdu lub wydania prawa jazdy oraz w zawiadomieniu dot. zgłoszenia zbycia lub nabycia pojazdu należy bezwzględnie podać numer telefonu (opcjonalnie także adres poczty elektronicznej) celem umożliwienia kontaktu urzędnika ze stroną. Brak danych kontaktowych spowoduje wydłużenie czasu rozpatrywania wniosku.

  3. Zaleca się weryfikację posiadanych dokumentów przed ich złożeniem lub wysłaniem; w tym celu należy się skontaktować z pracownikami wydziału pod numerami telefonów: 34 351 05 16 i 34 351 05 39 (rejestracja pojazdów i zgłaszanie zbycia i nabycia) lub 34 351 05 12 (prawa jazdy).

  4. W przypadku wniosków o rejestrację, rozpatrywane będą tylko kompletne wnioski, wraz z wszystkimi niezbędnymi załącznikami, w tym także tablicami rejestracyjnymi. Niekompletne wnioski, z brakami formalnymi, rozpatrywane będą zgodnie z terminami ujętymi w ustawie – Kodeks postępowania administracyjnego.

  5. Po analizie przesłanego wniosku urzędnik skontaktuje się ze stroną i wskaże kwotę opłaty, którą należy uiścić. Kwoty należy wpłacać na rachunek bankowy Nr: 14 1020 1664 0000 3502 0188 8452, a potwierdzenie przelewu przesłać pocztą elektroniczną na adres:

    Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    .

    W tytule operacji powinno być imię i nazwisko wnioskodawcy oraz nr VIN pojazdu. Brak przesłanego potwierdzenia przelewu wstrzyma załatwianie wniosku.

  6. Strona zostanie poinformowana o terminie odbioru decyzji, pozwolenia czasowego i tablic rejestracyjnych przez urzędnika telefonicznie. Terminu odbioru należy bezwzględnie dochować. Odbiór dokumentów będzie odbywał się w pokoju nr 09, z bezwzględnym zachowaniem zasad bezpieczeństwa sanitarno-epidemiologicznego i higieny. Do zadań strony należeć będzie pokwitanie odbioru decyzji oraz odbiór dokumentów. Należy przestrzegać poleceń obsługującego urzędnika i zachować odpowiedni dystans do okienka.

  7. Odbiór tzw. „stałych” dowodów rejestracyjnych odbywać się będzie również na wniosek (odręczny), w terminie wskazanym przez organ, którego należy bezwzględnie przestrzegać. Również na wnioskach o odbiór stałego dowodu rejestracyjnego należy obligatoryjnie podać telefoniczny numer kontaktowy.