W ostatnim czasie użytkownicy Krajowej Mapy Zagrożeń Bezpieczeństwa sygnalizowali problem nieprawidłowego parkowania pojazdów w rejonie ścieżki pieszo-rowerowej na ulicy M.C.Skłodowskiej w Lublińcu. W krótkim czasie, w tym rejonie naniesionych zostało 11 znaczników z kategorii „nieprawidłowe parkowanie”, do których często dołączony był materiał zdjęciowy. Problemem zajął się dzielnicowy sierż. szt. Tomasz Anioł.

Na podstawie zgłoszeń dotyczących nieprawidłowego parkowania pojazdów na ul. Skłodowskiej w Lublińcu pochodzących z Krajowej Mapy Zagrożeń Bezpieczeństwa, a także ustaleń własnych dzielnicowy rejonu nr 4 sierż. szt. Tomasz Anioł uwzględnił ten problem w prowadzonym aktualnie planie priorytetowym dzielnicowego. Na początku przeprowadzona została analiza, która potwierdziła, że uciążliwym problemem występującym w rejonie dzielnicy IV w Lublińcu jest nieprawidłowe parkowanie pojazdów w rejonie końcowego odcinka ścieżki pieszo – rowerowej biegnącej wzdłuż ulicy M.C. Skłodowskiej w Lublińcu.
Spotkania i rozmowy dzielnicowego z przedstawicielami społeczności lokalnej, a także spostrzeżenia poczynione w czasie obchodu dzielnicy wykazały, że do naruszeń przepisów dot. nieprawidłowego parkowania dochodzi najczęściej w czasie otwarcia pobliskiej placówki handlowej. Sprawcami wykroczeń są osoby, które dokonują zakupów, a swoje pojazdy parkują na ścieżce pieszo-rowerowej utrudniając lub wręcz czasami uniemożliwiając przejazd rowerzystom i przejście pieszym. Jedynym sposobem na ominięcie tak pozostawionych pojazdów jest wejście na jezdnię co powoduje zagrożenie w ruchu drogowym i niebezpieczne sytuacje dla innych kierujących.

W trakcie realizacji aktualnego planu priorytetowego dzielnicowy sierż szt. Tomasz Anioł kilkakrotnie już interweniował wobec kierujących, którzy w tym miejscu, w niezgodny z przepisami sposób parkowali swoje pojazdy za każdym razem przypominając, że parkowanie na ścieżce pieszo- rowerowej jest całkowicie zabronione.

Pamiętajmy, że jeśli znaki drogowe nie stanowią inaczej, parkowanie na chodniku jest dozwolone, pod warunkiem, że szerokość chodnika pozostawionego dla pieszych jest taka, że nie utrudni im ruchu i jest nie mniejsza niż 1,5 m. Istotny, głównie dla kierowców dużych SUV-ów i pojazdów dostawczych może być również przepis, że na chodniku nie mogą parkować pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 2,5 tony.