Jak najlepiej wypozycjonować witrynę, aby odniosła sukces?Stworzenie strony internetowej to pierwszy krok w każdej strategii marketingu cyfrowego. Mówiąc prościej, strona internetowa pomaga potencjalnym klientom znaleźć Cię i dowiedzieć się czegoś o Twojej firmie. Jest to również pierwsze wrażenie, jakie potencjalni klienci odnoszą na temat Twojej firmy. Jeśli ktoś szukając firmy w Internecie, nie może jej znaleźć, to jest to problem. Aby stworzyć skuteczną strategię marketingu cyfrowego, należy rozważyć wiele czynników przed stworzeniem strony internetowej lub rozpoczęciem jakiejkolwiek innej kampanii marketingu cyfrowego. Dobrze przemyślany plan i pozycjonowanie strony internetowej otworzy przed Twoją firmą nowe możliwości, natomiast nieprzemyślana strategia może przynieść więcej szkody niż pożytku. Oto sześć wskazówek, które pomogą Ci stworzyć najlepszą możliwą stronę internetową w ramach szerszej strategii marketingu cyfrowego.

Oceń swoją aktualną obecność na rynku cyfrowym

Zanim przystąpisz do tworzenia nowej strony internetowej, ważne jest, abyś ocenił swoją obecną obecność w sieci. Jak Twoja firma prezentuje się obecnie w sieci? Co klienci znajdują, gdy szukają Twojej firmy w sieci? Jaki jest obecny ślad cyfrowy firmy? Co ludzie mówią o Twojej firmie w sieci? Kiedy ostatni raz sprawdzałeś reputację firmy w Internecie lub analizowałeś dane dotyczące ruchu w sieci? Jeśli nie znasz odpowiedzi na te pytania, to znaczy, że nie nadążasz za trendami. Są to ważne czynniki, które należy wziąć pod uwagę przy tworzeniu strategii witryny internetowej. Twoja obecna strona internetowa może przyciągać klientów do Twojej firmy, a może ich od niej odpychać. Twoja obecna obecność w sieci odegra znaczącą rolę w sukcesie Twojej nowej strony internetowej. Jeśli obecna obecność w sieci jest słaba, nowej witrynie trudno będzie w pełni wykorzystać jej potencjał.

Zdecyduj się na platformę i zaplanuj treść, to ułatwi pozycjonowanie strony internetowej

Musisz także zdecydować się na platformę dla swojej nowej strony internetowej. Jaki typ strony chcesz mieć? Czy ma to być strona internetowa, blog, czy sklep internetowy? Twoja strategia cyfrowa może obejmować również konta w mediach społecznościowych, więc będziesz musiał zdecydować, gdzie i w jaki sposób będziesz publikować treści. Trzeba też zdecydować, jakie treści publikować i jak często. W końcu strona internetowa bez treści jest jak samochód bez paliwa. Można nią dojechać z punktu A do B, ale nie zajedzie się daleko. Tworząc swoją stronę internetową, pamiętaj, że mniej znaczy często więcej. Istnieją oczywiście wyjątki od tej reguły, ale generalnie klienci przedkładają jakość treści nad ich ilość.

Mierz sukces i wprowadzaj zmiany

Ważne jest, aby monitorować sukces witryny przez cały okres jej istnienia. Ile osób ją odwiedza? Ile stron jest przeglądanych? Jak długo odwiedzający pozostają na stronie? Monitorując te i inne czynniki, można określić, jak skuteczna jest witryna i czy nie należy wprowadzić zmian. Można również skorzystać z różnych narzędzi, takich jak Google Analytics, które pomogą zmierzyć sukces witryny. Narzędzia analityki cyfrowej są jak cyfrowy gabinet lekarski: śledzą wszystko, począwszy od tego, ile osób przychodzi do gabinetu, a skończywszy na tym, jak długo w nim pozostają. Monitorując swoją obecność w sieci, możesz zauważyć, że na Twojej witrynie jest dużo ruchu, ale nie ma na niej konwersji. Może to być znak, że witryna nie spełnia swojego zadania. Bądź otwarty na takie zmiany i wprowadź niezbędne poprawki, aby wzmocnić swoją strategię cyfrową.