Prowadzisz restaurację w Lublińcu? Zobacz, jak przyciągnąć gości

Lubliniec to niewielkie miasteczko, zamieszkuje je nieco ponad 20.000 mieszkańców, jednak ma bardzo duży potencjał jako punkt na gastronomicznej mapie Śląska. Działa tu coraz więcej restauracji i kawiarni serwujących pyszne dania i napoje z różnych zakątków świata. Jak przyciągnąć do siebie gości i promować restaurację w Lublińcu?

Jak promować restaurację w sieci?

Aktualnie marketing, w tym także usług gastronomicznych, w dużej mierze ma miejsce w internecie. Możliwości, które daje sieć, są praktycznie nieograniczone, należy jednak wiedzieć, od czego zacząć. Przede wszystkim warto sprawdzić poradniki branżowe związane z tym, jak promować restaurację w internecie, jeden z nich znaleźć można na blogu śląskiej agencji SEO, Bizzit.eu. Opisano tam sposoby takie jak: Google Moja Firma, profil firmowy na Facebooku, na którym zamieszczane będą bieżące informacje związane z działalnością restauracji, TripAdvisor oraz skorzystanie z aplikacji oferujących jedzenie na wynos.

Wiele restauracji decyduje się także na tworzenie profesjonalnych stron internetowych, które następnie są pozycjonowane. Działania z zakresu SEO polegają na uzyskaniu jak najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania – lokalnych lub ogólnopolskich, jednak pierwsze z rozwiązań jest częściej stosowane w przypadku lokali gastronomicznych. W witrynie warto zamieścić: dokładny adres, mapę dojazdu, aktualne menu ze zdjęciami, informacje o promocjach oraz wydarzeniach odbywających się w lokalu, fotografie wnętrza oraz odnośniki do mediów społecznościowych. Praktyczne bywa także prowadzenie bloga. Ponadto można pokusić się o założenie własnej aplikacji, jednak jest to zdecydowanie bardziej kosztowne posunięcie. Dodatkowo restauracje z Lublińca można promować w internecie dzięki płatnym reklamom w wyszukiwarce, czyli Google Ads. Warto także postarać się o dodanie artykułu czy baneru lokalu w lokalnych serwisach internetowych, które cieszą się dużym zainteresowaniem oraz zaufaniem mieszkańców Lublińca.

Metody reklamowania restauracji offline

Promowanie lokalnego biznesu, jakim bez wątpienia jest restauracja, bardzo często odbywa się nie tylko w internecie, ale i poza nim – w realnym świecie. Wspomnieliśmy wcześniej o bieżącym informowaniu klientów oraz mieszkańców o wydarzeniach, które będą odbywać się w restauracji. Na jakiego rodzaje eventów postawić? Przede wszystkim doskonale sprawdzają imprezy z okazji lokalnych wydarzeń – koncertów czy sportowych, a także wszelkiego rodzaju akcje charytatywne. Można także pokusić się o świętowanie w lokalu nietypowych świąt, takich jak dzień pizzy, czekolady czy sushi. Warto zorganizować raz na jakiś czas degustacje, np. z okazji wprowadzenia nowego menu. Dobrą metodą na zdobycie szerokiego grona klientów są również programy lojalnościowe polegające na zbieraniu punktów lub naklejek, a także specjalne promocje i Happy Hours na jedzenie czy alkohol. Dobrze sprawdzają się także gratisy do rachunku, np. lokalne trunki. Na samym końcu należy także podkreślić, że jednymi z lepszych metod na promowania swojej restauracji wśród mieszkańców Lublińca oraz gości są dobre jedzenie i nienaganna obsługa, które sprawią, że klienci nie tylko będą wracać, ale także polecą lokal innym.