Słownik SEO - poznaj najważniejsze pojęcia!

3 min czytania
Słownik SEO - poznaj najważniejsze pojęcia!

O pozycjonowaniu stron na pewno słyszała każda działająca w internecie osoba. Nawet dla takich osób wiele pojęć i terminów związanych z SEO może być niezrozumiałych. Tak powstał słownik SEO - zbiór najważniejszych pojęć związanych z pozycjonowaniem stron.

Algorytmy Google

Zestaw funkcji i zasad określających, która strona internetowa znajduje się na szczycie listy wyszukiwań. Głównym zadaniem algorytmu jest najlepsze dopasowanie proponowanych stron do zapytania użytkownika. Według ostatnich danych, najnowszy algorytm Google bierze pod uwagę ponad 200 różnych czynników przy ustalaniu pozycji strony.

Analiza działania strony pod kątem technicznym w celu oceny jej możliwości pod kątem pozycjonowania. Ocenie podlega zarówno sama witryna (optymalizacja strony) jak i działania prowadzone poza stroną (np. linkowanie)

Techniki niezgodne z wymaganiami i zaleceniami wyszukiwarki Google. Mimo, że kary za stosowanie działań sprzecznych z regulaminem są dotkliwe to wciąż nie brakuje ofert firm oferujących takie metody.

Content Marketing

Rodzaj działań marketingu internetowego, w których największy nacisk kładzie się na publikowaną treść. Może to być treść w różnych formach: artykuły, oferty, katalogi, zdjęcia czy też infografiki. Pojęcie to dotyczy publikowania treści zarówno na własnej witrynie, jak i na innych stronach internetowych.

Inaczej długa fraza wyszukiwania. Użytkownicy szukający produktów czy też usług w internecie często korzystają z długich, mocno sprecyzowanych fraz lub zapytań. Przykładem mogą być frazy takie jak:

Jedna z najpopularniejszych i najskuteczniejszych technik pozycjonowanie. Link Building polega na zdobywaniu wartościowych linków prowadzących do naszej strony. W ostatnich latach, proces zdobywania linków przychodzących jest mocno powiązany z content marketingiem, które jest miejscem pozyskiwania wartościowych linków.

To inaczej zbiór adresów, tworzonych przez linki, prowadzących do wszystkich podstron serwisu. Dobrze zbudowana mapa strony ułatwia botom Google zdobycie wszystkich, niezbędnych informacji o stronie internetowej.

To przebudowa witryny w celu uzyskania lepszej pozycji strony w wynikach wyszukiwań. Optymalizacja stron dotyczy dwóch obszarów funkcjonowania witryny:

  • kodu strony,
  • treści znajdującej się na stronie.

W wielu przypadkach, dobrze przeprowadzana optymalizacja już podwyższa miejsce witryny w rankingu wyszukiwań, bez prowadzenia kolejnych działań.

Search Engine Optimization - inaczej pozycjonowanie. To zespół technik i czynności wykonywanych w obrębie witryny internetowej oraz poza nią stosowanych w celu podniesienia pozycji strony w wynikach wyszukiwań. Dwa podstawowe typy działań w SEO to:

  • on site - optymalizacja strony
  • off site - zdobywanie linków, budowanie jej wiarygodności

Ogół wrażeń jakich doświadcza użytkownik podczas wizyty na stronie internetowej. User experience dotyczy zarówno emocji, postaw i zachowań użytkownika jak i budowy strony czy też jej nawigacji. Badanie doświadczeń klienta nie jest rzeczą tanią , ale profesjonalnie przeprowadzone i wdrożone, dzięki udogodnienia pozwalają uzyskać większy współczynnik konwersji. Obecnie coraz więcej agencji SEO ma w swojej ofercie usługi związane UX

Pozycjonowanie stron zgodnie w wymogami i zaleceniami Google. Efekty pozycjonowania White Hat Seo widoczne są w długim odstępie czasu, ale stosowanie się do wytycznych Google dla webmasterów nie naraża witryny na kary jak np. obniżenie pozycji w wynikach wyszukiwań. Rezultaty tych działań są również dużo bardziej trwałe niż w przypadku stosowania niedozwolonych metod.

Autor: Zewnętrzny materiał partnerski

lubliniec360_kf