Spora część użytkowników samochodów stale próbuje unikać kosztów eksploatacyjnych. Prawda jest jednak taka, że istnieje naprawdę niemało elementów, na których oszczędzanie nie kończy się dobrze. Jednym z nich jest filtr paliwa, bez którego układ wtryskowy byłby bardzo nietrwały. Co warto wiedzieć na ten temat?
 

Jak często powinniśmy wymieniać filtr paliwa?

W przypadku, gdy pod maską naszego auta znajduje się modernistyczny silnik wysokoprężny z zaimplementowaną listwą wtryskową o nazwie Common Rail, czy też motor benzynowy z bezpośrednim wtryskiem to odkładanie w czasie wymiany filtra może skutkować awarią bardzo kosztownych wtryskiwaczy. Jak często zatem należy wymieniać ten eksploatacyjny element? Jak się można domyślić, bardzo istotnym wyznacznikiem są wskazania producenta, z którymi każdy z nas może zapoznać się w instrukcji obsługi pojazdu. Najpopularniejszym zaleceniem jest wymiana filtra paliwa po przejechaniu od 30 tysięcy kilometrów do nawet 120 tysięcy kilometrów w przypadku niektórych japońskich aut. Prawda jest jednak taka, że jeśli w ciągu roku pokonujemy około 10 000 kilometrów, to warto cyklicznie wymienić filtr paliwa co około 12 miesięcy. Koszt takiego działania jest naprawdę nieduży, a chroni nas ono przed potencjalnymi wydatkami, które są naprawdę ogromne. Nie możemy również nie wspomnieć o tym, że kiedy mamy do czynienia z silnikiem Diesla to wymiana powinna mieć miejsca przed każdym okresem zimowym, gdyż jest to czas, kiedy do filtra paliwa dostaje się duża ilość parafiny, ciężkich frakcji olej, czy też wody. W przypadku, gdy zaniedbamy nasz filtr, możemy borykać się z problemami z rozruchem silnika.

Czy samodzielna wymiana filtra paliwa jest możliwa?

Odpowiedź brzmi tak, jednak tylko i wyłącznie wtedy, gdy filtr paliwa zamontowany jest w widocznym oraz dobrze dostępnym miejscu. Jak wygląda ten element? W przypadku, gdy mamy do czynienia z nieco nowszymi samochodami, najczęściej będzie to metalowa puszka, do której podłączone będą przewody paliwowe. Niekiedy będziemy zmuszeni wymienić całość, jednak w pewnych wypadkach wystarczające będzie wykorzystanie nowego wkładu. Gdzie znajdziemy filtra paliwa? W sporej części przypadków będą to obszary dokoła kielichów kolumn MacPhersona, czy też grodziowej ściany komory silnika. Nie powinno nas jednak zdziwić to, że starsze pojazdy charakteryzują się tym, że w ich wypadku filtr paliwa znajduje się pod spodem auta, wzdłuż przewodów paliwowych, czy też w okolicach zbiornika. Jak wtedy wymienić ten element?

W takich wypadkach konieczne będzie wykorzystanie kanału czy też podnośnika. Prawda jest jednak taka, że jeśli już znajdziemy filtr paliwa, to jego wymiana nie powinna stanowić dla nas żadnego problemu. Jedyne co musimy zrobić to zacisnąć gumowe zakończenia przewodów, a także zdjąć z nich odpowiednie opaski. Kolejnym krokiem będzie wyciągnięcie starego filtra oraz oczywiście włożenie nowego. Powinniśmy zwrócić uwagę na to, aby kierunek przepływu, jak i przewody zostały dobrze zamocowane.

Co zrobić, kiedy już zainstalujemy nowy filtr?

W przypadku, gdy mamy do czynienia z samochodem z benzynowym silnikiem ze wtryskiem paliwa, zanim uruchomimy silnik, konieczne będzie kilkukrotne przekręcenie kluczyk w stacyjce tak, aby znalazł się w pozycji zapłonu. Dzięki takiemu działaniu sprawimy, że pompa ciepła napełni układ benzyną pod konkretnym ciśnieniem. Jak sytuacja wygląda z Dieslami? Kiedy dysponujemy nieco starszym pojazdem, będziemy mogli skorzystać z pompki, dzięki której odpowietrzymy układ paliwowy. Czym jest pompka? To nic innego jak gumowe zgrubienie, które możemy znaleźć na przewodach, czy też przycisk znajdujący się w obudowie filtra. Należy go przyciskać aż do chwili, w której zostanie napełniony cały układ. W przypadku, gdy włączenie silnika będzie niemożliwe, będzie to oznaczało, że napełnienie jest zbyt małe. Z kolei, kiedy mamy do czynienia z modernistycznymi silnikami wysokoprężnymi, nie spotkamy się z pompką. Motory tego typu odpowietrzają się samodzielnie. Jedyne co musimy zrobić to przytrzymać kluczyk w stacyjce w pozycji, która odpowiada uruchamianiu oraz kręcić rozrusznikiem do chwili, w której silnik się uruchomi.

Dlaczego warto kupować filtr paliwa w internecie?

Zakupy w internecie to naprawdę świetne rozwiązanie. Charakteryzują się one wieloma zaletami oraz praktycznie nie mają wad. Największym plusem jest oszczędność, gdyż produkty w sieci są znacznie tańsze niż w sklepach stacjonarnych. Co więcej, bardzo pomocną rzeczą są opinie niezależnych klientów, dzięki którym wybór odpowiedniego artykułu nie stanowi żadnego problemu. Nie możemy również nie wspomnieć o wygodzie. Zakupy docierają do naszego domu, a my nie musimy się niczym przejmować.

filtr paliwa e7380