Reklama przez pozycjonowanie stron internetowych umożliwia dotarcie do wielu internautów i skuteczną promocję produktów, usług, marek i firm online. By osiągnąć sukces, należy dobrać odpowiednie słowa kluczowe. Wyjaśniamy, czym dokładnie one są, jakie mają zadanie i jak są wybierane.
Co to są słowa kluczowe?
Termin jak frazy kluczowe albo słowa kluczowe używany jest po to, aby skutecznie promować strony internetowe.
Słowa te odzwierciedlają zawartość promowanych stron, pomagając w dotarciu na nie internautom. Są one jednocześnie proste, często niegramatyczne, ponieważ wyglądają one jak słowa, które wpisuje się w wyszukiwarce.
Słowa kluczowe – jak są używane?
Tego typu słowa używane są głównie podczas reklamy SEO, czyli wspomagają one pozycjonowanie stron internetowych.
Wykorzystywane są również w kampaniach typu AdWords, obecnie Google Ads, czyli w kampaniach linków sponsorowanych. Ponadto wspomagają content marketing oraz marketing prowadzony w serwisach społecznościowych, na przykład na Facebooku, Instagramie.
W przypadku SEO, czyli podczas pozycjonowania stron frazy kluczowe używane są zarówno na promowanych stronach, jak i poza nimi, na przykład w artykułach sponsorowanych, wpisach na forach internetowych.
Rodzaje fraz kluczowych
Wyróżnia się różne frazy kluczowe zależnie od tego, jakie mają one przeznaczenie. Wśród nich znajdują się głównie:
- słowa ogólne – proste i konkurencyjne
- słowa brandowe – dotyczące danej firmy, marki
- słowa long-tail – długie, rozbudowane
- słowa zakupowe – używane do promocji sklepów online
- słowa lokalne – zawierają nazwy miast, regionów
Jak dobierać słowa kluczowe?
Dla skutecznej reklamy internetowej bardzo duże znaczenie ma dobór słów kluczowych w taki sposób, aby osiągnąć dzięki nim sukces.
Dobór prowadzony jest głównie na podstawie zawartości strony oraz wyszukiwań internautów, dlatego można posługiwać się wtedy podpowiedziami Google.
Dodatkowo wykorzystuje się również różne narzędzia SEO, które są dostępne za darmo oraz za opłatą. Zaliczane są do nich między innymi popularny planer Google pozwalający na dobranie słów kluczowych, a także narzędzia jak Semstorm, SEO Surfer, Senuto czy Ahrefs.
Jak sprawdzić ilość wyszukiwań słowa kluczowego?
Przy doborze odpowiednich słów kluczowych ważne jest też określenie ilości ich wyszukiwań, co przekłada się na ich konkurencyjność oraz koszty promocji.
Aby dowiedzieć się, jak często dane słowo kluczowe było wyszukiwane w danym okresie, najlepiej wykorzystać wskazane powyżej narzędzia SEO.