Co to jest audyt SEO?

3 min czytania
Co to jest audyt SEO?

Co to jest audyt SEO?

Masz firmę i chcesz pozyskiwać klientów przez Internet? Jeżeli tak, na pewno zdajesz sobie sprawę, że prowadzenie strony internetowej nie jest tak proste, jak mogłoby się wydawać. Jeżeli ruch na Twojej stronie jest niezadowalający, a wskaźniki sprzedaży nie przekonują, z pomocą przychodzi audyt SEO. Czym jest oraz jakie niesie ze sobą korzyści, dowiesz się z tego artykułu.

Co to jest audyt SEO?

SEO to skrót od Search Engine Optimization, czyli szereg działań podejmowanych w celu poprawienia widoczności strony internetowej oraz jej pozycjonowania. Jak można więc się domyślić, audyt SEO polega na przeanalizowaniu danej strony internetowej pod kątem czynników, które wpływają na jej widoczności w sieci.

Jakie są główne cele audytu SEO?

Wiele osób decyduje się na usługę audytu SEO, ponieważ niesie ona ze sobą pakiet korzyści. Daje także pogląd na to, z jakich usług warto skorzystać w przyszłości, co należy poprawić i na co zwracać uwagę. Można śmiało powiedzieć, że decydując się na audyt, oszczędzasz pieniądze. Profesjonaliści, po wykonaniu audytu, dają Ci wskazówki, które pozwolą Ci inwestować w przyszłości tylko i wyłącznie w usługi, które są niezbędne. Jakie są główne założenia audytu SEO?

  • ocena SEO,
  • wykrycie problemów w funkcjonalności strony,
  • przekazanie klientowi wskazówek, które pomogą wprowadzić odpowiednie zmiany na stronie internetowej;

Co to jest audyt SEO i jakie może przynieść korzyści?

Co podlega analizie podczas audytu SEO?

Coś, co działa poprawnie dziś, może przynosić zupełnie odwrotny skutek jutro. Niezwykle istotne jest, aby przeprowadzać analizę swojej strony internetowej tak często, jak to możliwe. Przekłada się to na wysokie pozycjonowanie oraz bycie o krok przed konkurencją. Analiza SEO składa się z analizy technicznej oraz analizy treści na stronie internetowej. Dzięki analizie technicznej dowiesz się, czy:

  • Twoja strona ładuje się wystarczająco szybko,
  • adresy URL są przyjazne dla wyszukiwarek,
  • witryna jest responsywna (przyjazna dla urządzeń mobilnych),
  • grafiki mają odpowiednie atrybuty,
  • przekierowania są poprawne,
  • struktura strony internetowej jest poprawna;

Analiza treści da Ci jeszcze szerszą perspektywę. Zawiera się w niej m.in:

  • analiza metadanych strony,
  • analiza nagłówków H1, H2, H3,
  • analiza treści na stronie z uwzględnieniem fraz kluczowych,
  • analiza strony służąca wykrywaniu kanibalizacji treści oraz kopii tekstów;

Kiedy najlepiej wykonać audyt SEO?

Audyty zawsze wykonywane są w okresach strategicznych dla witryny. Zalecane są, gdy:

  • dopiero powstała,
  • wprowadzono na niej znaczące zmiany,
  • gwałtownie spadła jej widoczność.

Warto pamiętać jednak, że audyty SEO najlepiej wykonywać cyklicznie, ponieważ wymagania wyszukiwarek internetowych stale się zmieniają.

Jeżeli jesteś przedsiębiorcą, a strona internetowa jest dla Ciebie wizytówką, która ma przyciągać klientów, to warto o nią zadbać. Mały ruch na stronie, a co się z tym wiąże, niska sprzedaż wynika często z niedociągnięć w SEO witryny. Skontaktuj się już dziś z agencją reklamową Wenet, która pozwoli Ci określić Twoje potrzeby i zaopiekuje się Tobą od samego początku. Profesjonaliści zajmą się audytem SEO i przedstawią Ci raport, dzięki któremu poznasz efekty. Dostaniesz wsparcie dedykowanego opiekuna, który zagwarantuje, że Twoja strona internetowa będzie działała dużo sprawniej niż dotychczas.

  • poprawny i dobrze zoptymalizowany serwis,
  • oszczędność czasu i pieniędzy obniżysz koszty dalszych działań SEO i SEM,
  • wyższą pozycję i ruch na stronie otrzymujesz gwarancję szybszego indeksowania,
  • dostęp do szerokiego grona klientów.

Skorzystaj z oferty WeNet.pl już dziś i zadbaj o swoją stronę internetową.

Autor: Zewnętrzny materiał partnerski

lubliniec360_kf